DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ

30.04.2024 15

2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GAZİ ORTAOKULU

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ MART AYI RAPORU

 

 

Rapor Tarihi: 28/03/2024

Rapor No:5

 

TANITIM VE TOPLANTILARIN DÜZENLENMESİ

Okulumuzun öğretmen ve öğrencilerine mart ayı faaliyeti olan “Mesnevi’den Hikâyeler” hakkında bilgi verildi. Mesnevi’den hikâyeler paylaşıldı ve incelendi. Öğrencilerin okudukları hikâyeleri anlamaları, yorumlamaları sağlandı. Hikâyelerde verilmek istenen mesaj öğrencilerle birlikte bulundu.

 

ORTAOKUL FAALİYET ETKİNLİKLERİ

Faaliyet Adı: Mesnevi’den Hikâyeler

 

Projenin Amacı: Dilimizin Zenginlikleri Projesi, öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanıması, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerle buluşması, dilin etkili kullanımını öğrenmesi ve düşünce dünyasını geliştirmesi amacıyla okullarda yapılan söz varlığını zenginleştirme çalışmalarını içermektedir. Bu çerçevede öğrenciler dilimizin seçkin eserlerini tanıyacak, sözcüklerin derinliklerini keşfedecek ve milletimizin kültürünü, birikimini daha yakından keşfedeceklerdir.

 

Mart Ayı Faaliyetleri:

 

Mesnevi’den Hikayeler Okuma: Mart ayı içerisinde, proje kapsamında öğrencilerle birlikte Mesnevi’den hikâyeler sınıf ortamında okundu, incelendi.

 

Anlamını Bul Etkinliği: Öğrencilerle Mesnevi hikâyelerinden kelimeler seçilerek kartlara yazıldı. Öğrenciler yasaklı kelimeleri kullanmadan sınıf ortamında bu kelimeleri kendi grubuna anlattı. Eğlenceli bir öğrenme ortamı oluşturuldu.

 

Kelime Türetme Etkinliği: Mesnevi hikâyelerinden seçilen bir kelime ile öğretmen etkinliği başlattı. Belirlenen öğrenciler kelimenin son harfinden, sırayla yeni bir kelime bulmaya çalıştılar. Tüm kelimelerin proje kapsamında yeni öğrenilen kelimelerden olmasına özen gösterilmiştir. 

 

Kare Bulmaca Etkinliği: Akıllı tahtadan hazırlanan kare bulmaca öğrencilerle birlikte çözüldü. Öğrenciler yeni öğrendikleri kelimelere daha fazla maruz kalarak öğrendiklerini pekiştirdiler.

 

Öykü Kartları Hazırlama Etkinliği:

Türkçe öğretmenlerimiz tarafından belirlenen öyküler öğrencilere uygun okuma teknikleri ile okundu. Öğrenciler okunan öykünün bir kısmının resmini çizdiler. Hazırlanan bu resimler öyküdeki olay sırasına göre dizilerek panoya asıldı.

 

Genel Değerlendirme: Mart ayı boyunca gerçekleştirilen “Mesnevi’den Hikâye Okumaları” etkinlikleri, öğrencilerin kültürel mirasa yönelik farkındalıklarını artırmada etkili olmuştur.

Öğrencilerin Mesnevi hikâyelerinde geçen kelimeleri tanımaları ve anlamlı bir şekilde kullanabilmesi sağlanmıştır. Projenin bu adımıyla öğrencilerin kelime dağarcıklarını zenginleştirdikleri gözlemlenmiştir.

 

 

       Öznur AKDAĞ                                                                   Beyza AKÇAY                                             

      Türkçe Öğretmeni                                                                Türkçe Öğretmeni 

 

 

         Yeliz ŞENYURT

        Müdür Yardımcısı

 

                                                              

                                                              28/03/202430-04-202430-04-202430-04-202430-04-202430-04-2024

 

                                                             Gül PAMUK

                                                             Okul Müdürü